Egypt sa dáva do pohybu

Egypt sa dáva do pohybu

07. 03. 2024

V severoafrickej republike vybudujú vysokorýchlostnú železničnú sieť, význam ktorej prirovnávajú k Suezskému prieplavu.

V Egypte postavia šiesty najväčší systém vysokorýchlostnej železnice na svete s celkovou dĺžkou tratí dvetisíc kilometrov. Vyplýva to z dohody, ktorú začiatkom júna podpísala s egyptským ministerstvom dopravy spoločnosť Siemens Mobility a mieste stavebné firmy Orascom Construction a Arab Contractors.

Integrovaný systém pre osobnú i nákladnú dopravu prepojí šesťdesiat miest rýchlovkami vlakmi, schopnými dosiahnuť až 230 kilometrov za hodinu. Frekvencia jázd bude okolo päťsto miliónov ročne. „Od nuly vyvinieme spolu s našimi partnermi kompletnú a najmodernejšiu železničnú sieť, ktorá ponúkne krajine základ pre integrovaný a udržateľný dopravný systém," hovorí Michael Peter, generálny riaditeľ Siemens Mobility.

Tri vysokorýchlostné trate

Vysokorýchlostná sieť bude mať tri hlavné trate. Prvá, symbolicky nazvaná „Suezský prieplav na koľajniciach“, spojí prístavné mestá pri Červenom mori Ain Sokhna a Marsa Matrouh so stredomorskými prístavmi Marsa Matrouh a Alexandria, vzdialenými 660 kilometrov.

Druhá bude smerovať Káhiry do Abú Simbel pri sudánskych hraniciach a prepojí megametropolu so vznikajúcimi ekonomickými centrami na juhu krajiny, vzdialenými tisícsto kilometrov. Zároveň umožní rozvoj komunít na hornom a dolnom Níle a poskytne ďalšie príležitosti pre rozvoj malých a rodinných podnikov.

Tretia trasa bude merať 225 kilometrov a spojí archeologické náleziská svetového dedičstva v Luxore s turistickým centrom Hurgada pri Červenom mori. Toto železničné spojenie okrem podpory turizmu výrazne zvýši efektívnosť a dlhodobú udržateľnosť nákladnej dopravy tovarov medzi prístavom Safaga a vnútrozemskými regiónmi.

Velaro, Desiro a Vectrony

Zmluva je uzatvorená na pätnásť rokov, počas ktorých konzorcium celý systém navrhne, nainštaluje, uvedie do prevádzky a postará sa o jeho údržbu a bezporuchové fungovanie.

Siemens Mobility dodá vlaky založené na svojich osvedčených produktových platformách – 41 osemvozňových rýchlovlakov Velaro, 94 vysokokapacitných štvorvozňových regionálnych vlakových súprav Desiro a 41 nákladných rušňov Vectron.

Na všetkých troch tratiach tiež nainštaluje signalizačný systém s technológiami na úrovni European Train Control System (ETCS) Level 2, ako aj napájací systém, ktorý bude dodávať efektívnu a spoľahlivú elektrickú energiu. Digitálne riešenia budú optimalizovať prevádzku vlakov, železničnej infraštruktúry a ďalšie subsystémy.

Aplikácia Railigent poslúži pri manažmente správy a údržby s cieľom dosiahnuť najvyššiu disponibilitu vlakov. Chýbať nebude automatický predaj lístkov a ďalšie digitálne riešenia, ktoré zvýšia kapacity staníc.

Podiel spoločnosti Siemens Mobility na transakcii je 8,1 miliardy eur, čo zároveň znamená, že egyptská zákazka je najväčšou v jej histórii.

Moderný a udržateľný systém

Odhaduje sa, že po dokončení vytvorí nový železničný systém až štyridsať tisíc pracovných miest a poskytne obchodné príležitosti pre vyše šesťtisíc egyptských dodávateľov. Nebude však prínosom len pre hospodárske oživenie krajiny a celého regiónu severnej Afriky a Blízkeho východu. Sústava vysokorýchlostných železníc bude dostupná pre približne 90 percent Egypťanov a zníži emisie uhlíka o vyše dve tretiny v porovnaní so súčasnou automobilovou alebo autobusovou dopravou.

 

Na egyptské vysokorýchlostné železnice vyrazia najmodernejšie vlakové súpravy.

 

Videá tu.

Sdílet článek

Chcete vediet viac? Napíšte nám

Odoslaním formulára súhlasím so spracovaním osobných údajov. Vyplnené osobné údaje budeme spracovávať za účelom spracovania vášho dopytu alebo dotazu. Vďaka tomu vám budeme môcť čo najskôr odpovedať a vyriešiť vašu požiadavku. Pre viac informácií kliknite tu.