Prístrojovka pre cyklistov? Unikátny startup nahradí cyklopočítače
Žiadny profesionálny, no ani nadšenejší hobby cyklista si dnes nevie predstaviť jazdu na bicykli bez cyklopočítača pripevneného na riadidlách.
Mesto lásky, Paríž, očakáva veľká udalosť. Už čoskoro sa tu budú konať letné olympijské hry. V meste sa zídu najlepší športovci z celého sveta a očakáva sa aj obrovský prílev turistov. Zvládnuť ich nápor bude pre mestskú hromadnú dopravu mimoriadne náročné.
Spoločnosti Siemens Mobility a RATP (Régie autonome des transport Parisiens) preto úspešne zmodernizovali a predĺžili automatizovanú linku 14 parížskeho metra. Ide o najnovšiu generáciu automatizovaného systému GoA4 (Grade of Automation) na svete.
Moderný systém linky bez vodiča bol zavádzaný v priebehu posledných šiestich rokov a umožňuje efektívnejšiu a spoľahlivejšiu prevádzku. Táto trasa metra bola tiež predĺžená na dvojnásobok z pôvodných 14 kilometrov na 28 km. Jej predĺženie sa týkalo najmä severnej a južnej časti a momentálne ide o najdlhšiu linku v parížskej sieti s vyťaženosťou viac ako milión cestujúcich denne.
Rozšírenie umožnilo cestujúcim cestovať z letiska Orly do centra Paríža len za 20 minút. Zo severných obchodných štvrtí v Saing-Dens Pleyel na letisko to trvá len 40 minút.
Vďaka vyššej kapacite, spoľahlivosti a efektívnosti slúži linka 14 ako chrbtica parížskej verejnej dopravy, ktorá sa pripája k budúcej sieti Grand Paris Express. Počas uplynulých šiestich rokov sa na tomto projekte podieľalo viac ako 250 inžinierov.
Paríž je obľúbenou turistickou destináciou a ročne ho navštevujú milióny ľudí z celého sveta. Je tiež dejiskom známeho tenisového turnaja Roland Garros a každoročne sa tu koná aj posledná etapa najslávnejších cyklistických pretekov na svete Tour de France. Verejná doprava počas týchto podujatí doslova praská vo švíkoch.
Prvá vysokokapacitná automatizovaná linka metra v Paríži bola spustená už v roku 1998. V roku 2018 dostala spoločnosť Siemens Mobility zákazky na generálnu opravu automatizácie linky, pričom cieľom bolo nahradiť starý 26-ročný systém METEOR. V rámci modernizácie bola vybudovaná nová centrálna riadiaca stanica a tiež vybavenie 72 nových vlakov.