Doprava strana 2

Súmrak nafty na koľajniciach

Keď začali v 20. rokoch minulého storočia prenikať na našu železnicu benzínom aj naftou poháňané motorové vozidlá, držali v rukách oproti parnej trakcii nepopierateľné tromfy. Priniesli nižšie náklady, ľahšiu údržbu, vyššiu flexibilitu, umožnili nové konštrukčné riešenia. Postupujúca elektrifikácia železnice ich síce vytlačila z hlavných tratí, ale na tratiach „bez drôtov“ dominujú dodnes. Teraz sa však zdá, že pokrok v technológiách a odklon od fosílnych palív ich o túto pozíciu pripraví.

Elektromotory na ceste, na mori i vo vzduchu

Hovorí sa, že úspech má veľa otcov, zato neúspech je sirotou. Elektromotor, teda stroj, ktorý premieňa elektrickú energiu na energiu mechanickú, má v histórii zapísaných otcov naozaj veľa. Aj odborníkov zo spoločnosti Siemens. Tiež to je dokladom toho, o aký úspešný vynález ide.

Nová inspirace pro londýnskou podzemku

London Underground nebo prostě Tube. Londýnská podzemka je nejstarším metrem světa. Za dobu své existence se stala nejen ikonickou součástí metropole, ale udávala i světové trendy v oblasti veřejné dopravy. Za čtyři roky oslaví své 160. výročí. Dostane k němu nová vozidla vycházející z platformy Siemens Inspiro.

  • 1
  • 2