OMV a Siemens stavajú výkonné nabíjačky pre nákladné elektrické kamióny

OMV a Siemens stavajú výkonné nabíjačky pre nákladné elektrické kamióny

12. 06. 2024

Počet elektromobilov na našich cestách výrazne pribúda. Vzhľadom na súčasnú úroveň technológií a batériových článkov sa jedná najmä o osobné automobily, prípadne malé kuriérske dodávky.

Už o pár rokov to však môže byť úplne inak. Európska komisia odhaduje, že do roku 2030 bude v Európe jazdiť viac ako 110-tisíc elektrických nákladných vozidiel. Pri nich bude ešte viac než pri osobných autách kľúčová nabíjacia infraštruktúra.

Elektro-kamióny majú v porovnaní s bežnými elektromobilmi výrazne väčšie akumulátory, takže na zmysluplne rýchle nabíjanie potrebujú aj výrazne výkonnejšie nabíjačky.

Nabíjačky SIemens SICHARGE D sa osvedčili aj v nákladnej preprave

 

 

V tomto smere sa v Európe angažujú spoločnosti OMV a Siemens, ktoré úzko spolupracujú. OMV vo februári tohto roka napríklad

 nainštalovala prvé nabíjacie miesto pre kamióny v Rakúsku s výkonom až 300 kW. V máji tohto roka pribudla dokonca v krajine prvá 400 kW nabíjacia stanica s rovnakým určením.

OMV v rámci tohto projektu stavia na osvedčenom riešení od spoločnosti Siemens, nabíjacej stanici SICHARGE D. Nová verzia nabíjacej stanice umožňuje konštantný nabíjací výkon na úrovni 400 kW vďaka káblom chladeným kvapalinou. Ak teda kamión dokáže takýto výkon prijať, jeho dodanie nie je žiadnym problémom.

Optimálny výkon nabíjania pre každé vozidlo

 Vysokovýkonná nabíjacia stanica od spoločnosti Siemens už pri všetkých nabíjaniach ponúka napätie od 150 do 1000 V a nabíjací prúd až 500 ampérov. Využíva dynamickú distribúciu výkonu, čo zaisťuje, že zohľadní špecifické požiadavky na výkon každého elektromobilu s cieľom dosiahnuť optimálny čas nabíjania.

 Proces nabíjania sa automaticky prispôsobí technológii batérie a aktuálnej úrovni nabitia elektromobilu. SICHARGE D je možné použiť nielen pre nákladné vozidlá, ale ja pre osobné elektromobily.

 Nabíjanie elektrických kamiónov na Slovensku

 Dnes bežne používaný štandard rýchleho DC nabíjania s názvom CCS dokáže nabíjať osobné elektromobily, no aj tie nákladné. V praxi to znamená, že kamióny sa teoreticky môžu nabiť na každej nabíjacej stanici s CCS konektorom. Tých je na Slovensku už pomerne dosť.

 Horšie je to s ich prístupnosťou, keďže sú lokalizované napríklad na bežných parkoviskách či čerpacích staniciach. Väčšina z nich tak logicky neponúka dostatok priestoru na zaparkovanie takto veľkého vozidla.

Zdielať článok